Драги осмаци, надам се да сте сви здрави и располежени.
Ваш задатак из ликовне културе је да осмислите, и у техници фломастера, нацртате сопствени логотип , идејно решење за неку вашу будућу фирму, предузеће, спортски клуб итд. Свакако сада пред упис у средњу школу размишљате чиме бисте волели да се бавите у будућности.
Цртеж вашег логотипа треба да :
-да буде што једноставнији (да садржи мање слова и информација)
-да се закључи делатност предузећа
-да је приметан и читљив.
Лого (скраћеница од логотип, од грчких речи λόγος [lógos] -„реч” и τύπος [týpos] -„отисак”) графички је знак, симбол или икона (пиктограм) која представља производ или предузеће. Може се састојати од слова (различитих типографских стилова), графике и других комбинација (слогана). Логотип је основно средство визуелне комуникације и визуелне идентификације пословног идентитета на тржишту информација. Потпуни лого састоји се од логотипа, иконе и слогана.
Логотип се разликује од знака по томе што користи само словне знакове(типографију), док знак представља визуелно решење графичког елемента(илустрацију, икону, фотографију, цртеж). У пракси је честа и комбинација оба приступа, знак и логотип. Они су синоним гаранције и квалитета, логотип служи да заштити од могућих плагијата и мора бити јединствен и оригиналан.
Будући да имате доста посла око предмета које полажете на завршном испиту, рок за завршетак рада је 16.април.
Неколико ученика/ца из 8/3 и 8/4 који су већ завршили овај рад(и добили оцене у мојој педагошкој свесци), може да одмара или црта нешто по слободном избору.
Уколико су вам започети радови остали у школи, урадите нови, да бих могла да оценим.
Фотографију завршеног рада у смањеној резолуцији ми пошаљите на e-mail: savic.straka.sanja@gmail.com
Срећан и успешан рад.
Наставница Сања

Драги седмаци, надам се да сте сви здрави и располежени.
Ваш задатак из ликовне културе, док смо још ишли у школу је био ентеријер(унутрашњи простор) куће. Овај задатак радили сте у групи. Сваки ученик је радио једну просторију у кући, по договору са осталима из групе. Техника у којој сте радили је обична оловка (контура или сенчење) или фломастери. Просторију сте цртали у централној или угаоној перспективи.
Уколико су вам започети радови остали у школи, урадите нови, да бих могла да оценим.
Ученици који су завршили своје радове, добили су оцене у мојој педагошкој свесци.
Нови задатак је цртеж екстеријера. Екстеријер означава спољашњи или околни простор некаквог објекта, најчешће зграде или куће.
Екстеријер зграде може да чини:
• башта (такође и кровна башта)
• језерце
• базен
• дечије игралиште
• травњак
• путеви
• стабла и грмље
• ограде и капије
Ове пројекте ради дизајнер екстеријера – баштенски архитекта.
Замислите да сте баштенски архитекта и нацртајте што лепши и модернији простор у вашем дворишту или испред зграде. Ако немате идеје, слободно гледајте кроз прозор(или седите у двориште) цртајте и додајте занимљиве детаље у већ постојећи екстеријер који вас окружује. Водите рачуна да и овај рад буде у перспективи.с
Техника је по слободном избору: оловке, бојице, фломастери, комбинована.
Фотографију завршеног рада у смањеној резолуцији ми пошаљите на e-mail: savic.straka.sanja@gmail.com
Срећан и успешан рад.
Наставница Сања

Драги шестаци,
надам се да сте сви добро и да сте здрави!
Сећате се да сте пре почетка вандредне ситуације почели да радите спекар боја. Неки од вас су, уз моју помоћ, тек нацртали једнакостраничан троугао око кога су описали кружницу, неки су завршили цео цртеж и почели да боје.
Потребно је да започети задатак завршите до краја, користећи темпере и то искључиво жуту, црвену и плаву боју. Ове три боје су основне боје , а све остале, изведене боје, настају мешањем ове три боје. Зато је јако битно да користите само њих како бисте научили како се добијају остале, изведене боје. Сећате се, све сам ово поновила више пута на предходним часовима.
Уколико су вам започети радови остали у школи, урадите га поново, јер ово је један од најбитнијих задатака из ликовне културе.
Фотографију завршеног рада у смањеној резолуцији ми пошаљите на e-mail: savic.straka.sanja@gmail.com
Желим вам успешан рад.
Наставница Сања.
Да се подсетимо:
СПЕКТАР БОЈА
Када кретање на одређеној таласној дужини дође до људског ока, оно изазива одређен надражај који има за резултат перцепцију боје: жуте, плаве, црвене, итд. Ако у око доспе сноп кретања свих таласних дужина тада се региструје бела боја. Ако нека материја одбија зраке светлости свих таласних дужина, тада се та материја види као бела. Супротно томе је када одређена материја упија све зраке, односно не одбија ни једну таласну дужину, онда се та материју види као црна. Између те две границе налази се цео спектар боја.
Када се пусти да бела сунчева светлост падне на стаклену призму, она се ломи под различитим угловима, разлажући се на саставне делове, који излазе на другој страни призме у облику шарене траке боја. Тај ефекат се назива сунчев спектар боја. У сунчевом спектру се могу јасно видети девет боја са посебним прелазима. Тих девет боја чине: црвена, наранџаста, жута, жутозелена, зелена, зеленоплава, плава, индиго и љубичаста. Те боје такође се могу видети после кише, када се сунчеви зраци ломе кроз кишне капи разлажући се на спектар боја (дуга). Људско око разликује 160 нијанси боја сунчевог спектра. Ово не представља укупан број боја које људско око може да разазна. Нормално људско око разликује око десет милиона боја.

Драги петаци,
надам се да сте сви добро и да сте здрави!
С обзиром да су ваши групни радови остали у школи и да нисте успели да их завршите до краја, морам да вам задам нову тему коју ћете радити код куће, самостално.
Тема вашег задатка је Ускрс или Васкрс, највећи хришћански празник.
Техника којом ћете радити ову тему су водене боје или темпере, а слободно можете експериментисати и са више техника заједно(колаж, темпере, бојице), као у предходном групном раду.
Фотографију заврешеног рада у смањеној резолуцији ми пошаљите на e-mail: savic.straka.sanja@gmail.com
Желим вам успешан рад.
Наставница Сања.